Pas på – Er du en nærigpind kan det skade din forretning

Måske er jeg ikke den rette til at give det her råd, for jeg lever jo af at hjælpe andre med tekniske udfordringer, og dermed kunne det lyde som om jeg bare vil tjene nogen flere penge. MEN det er altså rigtigt. Hvis du er en patologisk nærigpind, så kan det virkelig skade din forretnings […]

Læs mere

Tillid til at det nok skal gå

Faldskærmspring

Om tillid til at springe ud fra et fly, der ikke engang er ved at styrte Du ligner en som er faldet ned fra himlen! Et udtryk man kan bruge om en person der ser helt perpleks ud. Det er faktisk ret misvisende, og jeg ved det for jeg har prøvet det. At falde ned […]

Læs mere

Tiltræk dine ideelle kunder

Kan dine ideelle kunder se, at du er den rigtige at gå til? Der er ikke noget som en personlig anbefaling. Hvis du er rigtig rigtig heldig, og dygtig, så kommer alle dine ideelle kunder, fordi de har fået dig anbefalet. Hvis det ikke er sådan endnu, så kan du gøre meget for at skubbe […]

Læs mere

Hjælp til vækst – eller kan du nå det hele selv

Det er ingen skam at købe sig til hjælp til vækst – når du gerne vil have noget til at vokse. Jeg er sådan en rigtig hjemmedyrker. Jeg vil helst selv sidde og nørde med frøkataloger, og jeg forspirer tomater og chili helt fra Januar med specielt UV lys og alt muligt. Som regel. I […]

Læs mere

( Video) Hvad er resultatet af din markedsføring?

Spirende frø og din forretning I denne video har jeg taget dig med ud i mit drivhus, så vi lige kan kigge lidt på mine planter. Frø der spirer er sådan et godt billede på det der sker i en virksomhed. Du sår nogle frø (din markedsføring og dine samtaler med mennesker) og lige pludselig […]

Læs mere

Et gratis program kan faktisk være for dyrt

Gratis programmer

Idealist mod kapitalisterne Dengang jeg fandt på, at jeg ville starte Praktisk Praksis var der faktisk flere som syntes at det var en dårlig idé. Ikke fordi det ville blive svært at få kunder ( det er det ikke), eller at de kunder var kedelige at arbejde sammen med (bestemt tvært imod) men fordi de […]

Læs mere

Hvorfor kvalitet altid betaler sig

Hvis du er en kvinde, så ved du at en god taske er ret vigtig. Jeg har i et par måneder ledt efter en erstatning for min taske, der både havde mistet sit fór og var lettere hullet efter mødet med en automatisk plæneklipper i sommers…. Jeg var ligesom klar til en ny taske. På […]

Læs mere

Prøver du overhovedet at skille dig ud?

Er du en mærkevare eller en hyldevare? Lad mig fortælle dig en historie fra en anden del af mit liv. Når jeg ikke dimser med hjemmesider, så passer jeg mine 7-8 bistader og laver marmelade sirup og honning, som jeg sælger på markeder. Det er så dejligt med afveksling, og at komme ud i naturen. […]

Læs mere

Er du bange for at markedsføre dig?

bange for at markedsføre dig

Er du lidt nervøs for at markedsføre dig for meget – at folk bliver trætte af dig? Prøv at se det på denne måde. Du har lige holdt fødselsdag og har lavet for meget lagkage – den slags kan jo ske. Der er meget mere end dig og din familie har godt af, men du […]

Læs mere

Valg af hjemmeside – er du i tvivl?

Er du i tvivl om valg af hjemmeside? Lad os lave en lille historie med udgangpunkt i ispinde. Ummm her er en masse dejlige is. De er alle sammen kolde og cirka lige store. Men de smager forskelligt, hvilken en skal du vælge? Når det er is vi taler om, er konsekvenserne af dit valg […]

Læs mere