Er du bange for at markedsføre dig?

Er du lidt nerbange for at markedsføre digvøs for at markedsføre dig for meget – at folk bliver trætte af dig?

Prøv at se det på denne måde.

Du har lige holdt fødselsdag og har lavet for meget lagkage – den slags kan jo ske. Der er meget mere end dig og din familie har godt af, men du kunne vel ikke drømme om at smide den ud vel?

Derfor går du over til naboen og afsætter den, eller tager den med til dine kolleger – eller inviterer simpelthen gæster igen. Noget så godt skal ikke gå til spilde.

Tænk på, at det du tilbyder hjælper folk

Hvordan er det så, når du har en gave som du kan tilbyde folk der virkelig har brug for den? Jeg tænker på den service du yder, de behandlinger du laver eller rådgivning du giver.

Nogen kan blive lige så glade for den hjælp du kan give, som for et stort lækkert stykke lagkage. Men markedsfører du dig selv ligeså selvfølgeligt som du ville “sælge” lagkagen?

Min tanke er at du, og mange andre selvstændige, er lidt bange for at markedsføre for meget. Du har måske ikke lyst til at “genere” folk med dine annoncer. Du vil ikke “forstyrre” nogen med et opkald på telefonen, og du vil ihvertfald helst ikke “spamme” folk på email.

Din ydelse er lækker

Jeg vil god invitere dig til at tænke på din markedsføring som på en super lækker lagkagefest.

Dine services er lige så lækre som kagen, og det ville da være rigtig synd om dine evner gik til spilde, og dine klienteres problemer ikke blev løst, bare fordi du er lidt bange for at sælge nogen noget, de ikke har lyst til at købe.

Hov stop lige der! Kan man overhovedet det? Nej, hvis folk ikke vil have lagkage, så siger de pænt nej tak og bliver ikke fornærmede over at du spurgte. De som gerne vil have lagkage – bliver rigtig glade og det er dem du skal koncentrere dig om.

Spred dit budskab uden frygt

Du må aldrig undlade at fortælle om dig selv af frygt for at folk ikke vil høre på dig. Så næste gang du skal ud med et budskab for at sælge dine services, så tænk på dem som skønne, dejlige stykker lagkage (medmindre du selvfølgelig er ernæringsekspert – så må du finde på noget andet) og tilbyd så din vare med glæde og overskud.

Nogen vil takke nej og nogen vil blive glade og takke ja- og så er alt som det skal være.

Får du nyhedsbrevet?

Følg med og få de nyeste og mest effektive tips til din online markedsføring