Tænk hvis dronningen skulle komme til te!

Det ville godt nok være noget der kunne få de flestes sved til at springe. Vi ville gå totalt i selvsving og løbe forvirrede rundt og ikke kunne sove ret godt om natten.

Men det skal hun heldigvis ikke – og hvorfor siger jeg det så?

Det gør jeg fordi følelsen “Dronningen kommer til te” er en arketypisk følelse som kan lamme os når vi har fået en god idé om at starte virksomhed eller udvide den vi har.

Det er frygten for ikke at gøre det godt nok

Det er frygtigen for overhovedet ikke at kunne finde ud af det

Det er frygten for at blive overvældet af for mange kunder

Og det er paradoksalt nok også samme følelse der kommer i spil når vi er bange for IKKE at få kunder nok.

Fælles for den følelse er, at den opstår fordi vores rationelle hjerne altid forsøger at hente forståelse ude på lageret. Det vil sige den skanner hen over alt det vi har oplevet tidligere for at se om der er nogle nyttige erfaringer at trække på.

Og så opstår problemet, for hvis vi ikke har nogen erfaringer med at drive virksomhed og markedsføre os, så går hjernen i panik.

Åhhhh neeejj der er ikke nogle evner og erfaringer at bruge, tænker hjernen, og så griber den ud efter universalmidlet midt på øverste hylde. Den flaske der med stor rød skrift er markeret med FRYGT!

(Længere nede på labelen står der godt nok at FRYGT kun må anvendes i særligt farlige situationer, men det vælger hjernen at overse.)

Således hælder hjernen nu FRYGT ud over hele scenariet og vupti forvandles vores gode idé til et uigenkendeligt monster i opløsning.

Og hvad gør du så – du skynder dig natuligvis at smide ideen ud til kemisk affald. Sådan en slem én kan man ikke have liggende frit fremme.

Sådan er der mange der har det. Og det er derfor du er nødt til at have et nyt universalmiddel ind på dit lager.

Jeg kan anbefale GÅ PÅ MOD, og LÆRDOM er også godt. NYSGERRIGHED er også et virkelig godt universalmiddel.

Måske en cocktail af de tre i virkeligheden er det bedste.

For fælles for dem alle er, at de i stedet for at dræbe idéen, får den til at leve og vokse.

Det nye universalmiddel siger “hvordan kan jeg lære det” i stedet for “det kan jeg ikke finde ud af”   

Og kan du få det mindset skift til at ske for dig, så er du allerede kommet milevidt foran de fleste andre.

Får du nyhedsbrevet?

Følg med og få de nyeste og mest effektive tips til din online markedsføring