Vi har bedømt dig til at være ERFAREN
Det vil sige, at du sikkert har været i gang i et år eller længere, jævnligt har kunder og oplever succes i perioder. Dog har du muligvis ikke helt opnået den kundetilgang, du ønsker dig, eller der er noget andet, der dræner din energi.
Måske kender du til en masse muligheder for markedsføring, men du får dem ikke brugt, og det irriterer dig.
Du ville ønske, at du kunne bruge meget mere tid på din kerneydelse og mindre på at forsøge at hive kunderne ind i butikken.
Du er i virkeligheden et godt sted nu, for du har oplevet succes, og du ved, hvad du kan. Nu handler det bare om at optimere og forbedre det, du allerede gør og måske tilføre en ny strategi på prøve.
Det er i denne fase vigtigt, at du holder dig åben og nysgerrig på nye muligheder, for markedsføring ændrer sig hele tiden.
Dine behov lige nu
- At få et mere stabilt kundeflow
- Undervisning i annoncerings og sociale medier - du mangler konkret viden, famler og prøver dig frem
- Nyhedsbrev og professionel strategi for dette - du ved, at der er meget guld at hente her
- Optimering af hjemmeside, som du måske er utilfreds med, eller som ikke er søgemaskineoptimeret
Ting du skal være ekstra opmærksom på for at komme videre i processen.
I denne fase kan du opleve frustration over de resultater, du får, når du forsøger at regne markedsføringsspillets regler ud selv. Du har lavet forskellige tiltag, men har ikke fået det ud af det, som du håbede på.
Det kan derfor være fristende at tro, at online markedsføring ikke virker, eller endnu værre; at der ikke er kunder nok til dig.
Ingen af delene er rigtige. Det handler om, at markedsføring er en mekanisme med mange tandhjul, og hvis du ikke helt forstår alle delene, så kører maskinen ikke særlig godt.
Derfor er det nu, du skal sætte ind og sørge for at lære om online markedsføring og salg specifikt for din situation. Du vil kunne spare dig selv for mange skuffelser, hvis du får den rette vejledning.
Det kan også være, at du oplever modløshed, fordi du godt ved, hvad du skal gøre, men et eller andet holder dig tilbage fra at få det gjort.
Dette “et eller andet” kan være meget individuelt, og en samtale med en coach eller mentor kan være rigtig nyttig.
Alternativt kan det handle om, at du har brug for at få noget konkret teknisk hjælp.
Mange, som er i erfaringsfasen, kan også komme ud for at føle sig utilstrækkelige, fordi de kigger på andre, som er noget længere på vejen. Al virksomhedsudvikling tager tid.
Hver eneste selvstændige erhvervsdrivende har sin egen historie, og du kan ikke se, hvad de andre har været igennem.
Tag derfor skyklapperne på og fokusér i retning af, hvad du gerne vil, og det, du ved, virker.
Anbefaling til dig som er ERFAREN
Sørg for at tale eller skrive sammen med nogen, som også er på vejen. Det kan betyde enormt meget at dele sine tanker med andre. Vær aldrig bange for at spørge om hjælp.
Tæl dine succeser - sørg for at få skriftlige kundeudtalelser og put dem på din hjemmeside - over det hele.
Tænk over, om du kan gøre noget ved dine priser, så du har bedre råderum til at annoncere, f.eks på Facebook, eller uddanne dig. Mange i din situation holder fast i “begynderpriser”, men det er nu, du skal til at tage dig ordentligt betalt for dine ydelser.
Er du meget i vildrede med, hvad du skal gøre og gribe i, så snak med en professionel, du stoler på. En lille investering her kan betyde en helt ny følelse af sikkerhed og større kundetilgang i din virksomhed.
Fantastisk På Facebook
Du vil lære hvad der virker og kunne lægge en unik plan for din markedsføring, så den passer præcis til din virksomhed og din personlighed.
Easyme Masterclass
Grundkursus i Easyme.dk Booking og online markedsføringssystem
Strategisamtale
En dybdegående samtale og strategi for din virksomhedsudvikling.
Ny hjemmeside med smarte features
Hjælp tilpasset dine behov og en professionel hjemmeside med de vigtigste og bedste features.