Vi har bedømt, at du er i fasen I UDVIKLING
Du har sansynligvis allerede haft nogle kunder, men du har ikke så mange, som du godt kunne tænke dig.
Du har muligvis en del viden om, hvad du kunne gøre for at få flere kunder, men det virker uoverskueligt, og du ved ikke, om det egentlig virker.
Du føler dig måske handlingslammet, og det kan også være, at du har det som om, at du famler rundt. Du er simpelthen ikke helt sikker på, at du kan få den succes, du drømmer om.
Du har dog haft så mange succesoplevelser med dine kunder, at du har utroligt meget lyst til, at det skal lykkes.
Hvis bare der var lidt flere af dem!
Denne her fase har alle andre, der er gået vejen, også været i. Det er nemlig sådan, at alle virksomheder går igennem forskellige faser.
I udviklingsfasen kan du opleve en masse utålmodighed og frustration, fordi du har set, at andre er lykkedes med det, DU også gerne vil. Du vil gerne have samme succes. Men hvordan?
I de fleste tilfælde handler det om at gøre mere ved markedsføringen.
Dine behov I udviklingsfasen
- At få optimeret markedsføringen. F.eks nyhedsbrev, Facebook Annoncering, SEO og hjemmeside
- At prioritere og fokusere - hvilke tiltag skal du lave, og hvem er din kernemålgruppe
Ting du skal være ekstra opmærksom på for at komme videre i processen.
Når du er i udviklingsfasen, er det vigtigt aldrig at glemme, at markedsføringen virkelig er vigtig. Når først du har haft kunder og ved, at du kan hjælpe dem, så handler det om at skrue op for blusset, så folk kan finde dig.
Det kan være, at du skal arbejde med dine tekster på din hjemmeside og sørge for, at du er let at finde på Google. Eller du skal måske bruge krudtet på at få et rigtig godt nyhedsbrev, så du kan få interesserede til at følge din virksomhed. Eller du skal måske annoncere mere på Facebook.
Når du har fundet noget, der virker, så skal du som sagt skrue op. Det er vigtigt at forstå, at så snart du begynder at betale for annoncer og virkelig mener det, så vil du også få alle de kunder, du vil have.
Betalt markedsføring kan godt lyde skræmmende, men tænk på at alle andre virksomheder gør det. Det er meget få, der kun fik deres kunder ved at hænge en seddel op i Netto.
Har du udgifter til markedsføring, så lad dine priser stige en smule for at dække denne omkostning. Det vil bestemt kunne betale sig i det lange løb.
Det kan også være, at du har en følelse af afmagt og bare har lyst til, at nogen kommer og redder dig eller laver al din markedsføring for dig. Det kunne også være rart, men de fleste har behov for at kende til grundbegreberne, ellers bliver de simpelthen snydt.
Jeg ser det desværre gang på gang, at folk får købt for dyre eller udduelige løsninger, og det er så synd.
Du kan naturligvis altid købe dig til hjælp, og det vil jeg stærkt anbefale, hvis du enten er i tidspress eller føler dig meget lidt teknisk minded. En lille investering her kan bringe dig fremad med syvmileskridt.
Anbefaling til dig som er I UDVIKLING
Hvis du ikke allerede er med i Facebookgruppen, så vil jeg anbefale dig at komme derover så hurtigt som muligt. Her er masse folk, der er ligesom dig, og du kan altid stille spørgsmål og regne med at få et fornuftigt svar. Det er en meget aktiv gruppe, og du er også meget velkommen.
Et andet naturligt skridt for dig lige nu vil være at overveje et medlemskab af VIP markedsføringsklubben. VIP står i dette tilfælde for Visioner I Praksis. I klubben kan du for et meget lille beløb om måneden få uundværlig praktisk viden om online markedsføring, så du ikke længere behøver at føle dig så fortabt i alt det nye.
Praktisk Praksis har også forskellige online kurser, og vi kan også hjælpe dig med tekniske udfordringer på din hjemmeside, dit nyhedsbrev eller med Facebook.
VIP medlemskab
Lær grundlæggende online markedsføring, der passer til dit niveau
Easyme Masterclass
Grundkursus i Easyme.dk Booking og online markedsføringssystem
Fantastisk På Facebook
Lær om facebooks mange muligheder, når du skal markedsføre dig online
Kursus "Sådan får du den perfekte hjemmeside"
Hvordan kan du få en hjemmeside, du kan være stolt af, som samtidig tiltrækker kunder