Hvad tidsler og mælkebøtter kan lære dig om at få flere kunder - Praktisk Praksis

Hvad tidsler og mælkebøtter kan lære dig om at få flere kunder

Jeg lå på min græsplæne og kiggede op i de glidende skyer på en af disse her talrige skønne sommerdage, og pludselig kommer der en sky af tidselfrø drivende ind over hækken.

De har altid fascineret mig, tidsel- og mælkebøttefrø. Det er sådan en genial måde, de har fundet til at sprede sig. Så kan man synes, hvad man vil om tidsler og mælkebøtter, men de kan virkelig lære os noget.

Tidsler og mælkebøtter har to strategier for at få spredt deres gener, der virkelig virker for dem – og de to strategier kan du overføre direkte til din egen forretning.

Den første er den effektive spredning af frø med vinden. Tidslen står bare og venter på, at vinden tager duskene med frø og spreder dem i alle retninger. Den er ikke nærig med dem, den sætter en masse frø og regner med, at nogle af dem lander et sted, hvor de kan slå rod.

Den anden strategi er pæleroden. I den tørre sommer vi har haft, har du måske opdaget, at det eneste grønne du kan se på en græsplæne, er mælkebøtter og tidsler. Det er fordi, de har en lang kraftig rod, der går direkte og langt ned i jorden. Det gør naturligvis, at planten har adgang til vand, der er utilgængeligt for de stakkels græsstrås kortere rødder.

De to strategier virker ekstremt godt. Det er nærmest umuligt at slippe af med tidsler og mælkebøtter i en have. ☘️☘️🌼☘️☘️
Så hvis du kunne lære at bide dig ligeså godt fast i markedet, som de her to planter, så ville der ikke være noget, der kunne ryste dig. Det handler om at få spredt budskabet om din service og dens løsninger til så mange som muligt, så let som muligt. Ikke noget med at bruge tonsvis af tid og penge på at nå ganske få mennesker. Nej ud over stepperne, som båret på vinden, med din viden og energi.

Og roden, der holder dig fast og tilfører dig livsvigtig næring, er det system du laver, så der altid er nok kunder til at give dig den indtægt, du har brug for. Du skal skabe et solidt fundament, som du ikke skal bruge en masse krudt på til daglig. Det skal bare virke og understøtte dit egentlige arbejde – at udføre din service for dine kunder og klienter.

I september starter vi et nyt 6-ugers forløb op for dig, som kan se fornuften i at arbejde mindre med markedsføring og administration og mere med det, du egentlig nyder at lave, nemlig at hjælpe dine kunder og klienter.

Sammen skaber vi dit solide salgssystem, der dag ud og dag ind står og arbejder for dig, uden at du behøver at tænke over det til daglig. Det er et salgssystem, der tager alt det ubehagelige ud af processen med at sælge, så du vil kunne nyde den stabile dejlige strøm af kunder i din forretning.

Med et stabilt automatisk kundeflow vil du kunne skabe den tilværelse af lethed og flow, som du ønsker dig.

Forløbet hedder Kærligt Kundeflow, og vi åbner for tilmeldingen d. 4. september – med start af forløbet d. 20. september.

Jeg vil sende dig lidt mere information, efterhånden som vi nærmer os, og der vil også være et par webinarer, du gratis kan deltage i, der fortæller mere om, hvordan du kan skabe et kærligt kundeflow.

Hvis du vil på invitationslisten til Kærligt Kundeflow forløbet og samtidig have mulighed for at vinde en friplads, så klik her og tilmeld dig listen.

Skriv dig på invitationslisten til Kærligt Kundeflow her

Får du nyhedsbrevet?

Følg med og få de nyeste og mest effektive tips til din online markedsføring