Hvordan du undgår at Facebook afviser dine annoncer - Praktisk Praksis

Metoden til at undgå at få dine annoncer afvist på Facebook

Du har en stor udfordring, når du er behandler eller terapeut eller på anden måde hjælper folk med deres helbred eller psyke.
Den udfordring er, at det kan være svært at sælge dine ydelser via annoncer på Facebook, fordi de falder over dig, så snart det har noget at gøre med diagnoser.

Folk, der sælger hjælp til vægttab og problemer med sexlivet, er også udfordret.

Men vi har knækket koden for dig. 

Der er to metoder, du kan bruge:

  1. metode: Skriv i 3. person, når du annoncerer
  2. metode: Annoncér blødt - email direkte

Lad os se på metode 1:
Hvis du har lært lidt om at skrive sælgende tekster, så ved du måske, at vi ofte blive opfordret til at skrive direkte. F.eks.:
Hvis du har diabetes, så kan jeg hjælpe dig med at slippe for generne ved at lægge en kostplan.

Det er en klokkeklar tekst, som er let at forstå, men den går ikke på Facebook.
De vil nemlig ikke have, at vi PEGER på folk og siger “DU DER - dig med diagnosen diabetes”.

Det samme gælder for folk, som er singler, skilt, er gravide osv osv.

Derfor er vi nødt til at lave vores annoncer skrevet i 3. person.

Lad mig give et eksempel:
Folk med diabetes kan have stor gavn af at følge en kostplan. Det kan afhjælpe mange af generne ved diabetes.  Jeg laver kostplaner, og man kan læse mere om den mulighed her….

Kan du se, at jeg skriver FOLK, og MAN. Så går det meget bedre med at få annoncer godkendt.

Metode nr. 2: Annoncér blødt - mail direkte.
Fordi det er så svært at skrive en fængende sælgende tekst i en annonce og få den godkendt, så anbefaler jeg nu igen igen igen, at du sørger for at få folk på dit nyhedsbrev.

På nyhedsbrevet er der nemlig ingen censur.

Du kan skrive lige, hvad der passer dig, og det er virkelig rart, for nu kan vi henvende os direkte til folk og skrive klart og tydeligt, hvad de får ud af at bruge os til at få løst deres problem.

Så kan du sælge meget mere.

Hvordan får du dem på nyhedsbrevet så?
Det gør du ved at give dem en løsning på et konkret problem i en guide. 

Hvis du så har et emne, som er svært at annoncere med, så kan du lave en guide, der f.eks. hedder:
"Diabeteskostplanen. Nem guide, færre gener."

Det er lidt en kunst i sig selv at finde på og lave sådan en guide, men det er egentlig ret let, når du har en køreplan at følge. Sådan en køreplan får du blandt meget andet, når du deltager på Kærligt Kundeflow-forløbet, som starter d. 20. september.

Hvis du kunne være interesseret i at deltage, så kom med på webinar på tirsdag d. 4. september kl. 20.
Det koster ikke en krone, og vi lover, at udbyttet bliver stort. 

Du er også meget velkommen, selvom du ikke sælger en ydelse, der giver udfordringer med annoncering. Det virker for alle typer af services.

Meld dig til webinaret herunder

Får du nyhedsbrevet?

Følg med og få de nyeste og mest effektive tips til din online markedsføring