Undgå 3 dumme misforståelser på din hjemmeside

Undgå 3 dumme misforståelser på din hjemmeside

 

Har du en hjemmeside eller skal du til at lave én, så brug lige 3 minutter på at læse om de 3 typiske misforståelser som du gerne vil undgå når du arbejder med din hjemmeside.

Jeg ser dem gang på gang, og de er super nemme at rette.

 

  1. Din hjemmeside handler om dine kunder – ikke om dig.

 

Det kan måske lyde lidt mærkeligt, for er det ikke dine services og produkter, der skal være i fokus på hjemmesiden? Jo, det skulle man tro. Men det som skal være endnu mere i fokus er, hvad dine produkter eller services KAN GØRE for dine kunder.

Hvad er det du hjælper dem med at slippe af med, få mere af eller opnå?

Måden, du kan gøre det meget mere tydeligt på, er ved at bruge historier fra dem, du har hjulpet.

Der er ikke noget så overbevisende som en god kundeudtalelse, der fortæller hvad personen oplevede som problem før, hvordan de oplevede din service, og hvordan de nu er blevet hjulpet.

En anden måde er ved at skrive en god beskrivelse af årsagen til, hvorfor du har valgt at hjælpe netop med denne service eller produkt.

Hvad er din personlige historie? Mennesker er ikke så interesserede i at læse om dine uddannelser, men de vil meget gerne læse om de indsigter og følelser, der har ledt dig til denne livsvej.

Det får dem nemlig til at se dig som en uvurderlig ekspert, og de kan samtidig relatere til dig som menneske.

Og så skal du være virkelig klar i spyttet med hvad du kan hjælpe med, og hvordan det foregår, samt hvorfor du er eksperten, de ikke kan undvære.

Alt for ofte ser jeg nemlig, at selve processen ikke bliver beskrevet særlig godt, og det gør folk utrygge for at købe.

 

Test dig selv – hvad er din største udfordring med at markedsføre dig online?

 

2) Din hjemmesides indhold er vigtigere end designet.

 

Jeg kender det godt. Vi vil allesammen gerne have et super lækkert website, selvfølgelig vil vi det. Men ligesom med kærlighed, så er det indholdet der betyder noget, ikke kun udseendet.

Masser af succesfulde virksomheder er startet ud med et meget basalt design, men med en super god beskrivelse af, hvad man får.

Simpelt er bedre end kompliceret, der aldrig bliver færdigt.

Derfor starter en god hjemmeside med fokus på indholdet, sådan som jeg også skriver i punkt 1.

Du må naturligvis hjertens gerne lave eller få lavet et smukt og lækkert design, men det er teksterne og brugervenligheden, der i sidste ende sørger for, at du sælger noget.

Det fortæller jeg meget mere om i kurset “Sådan får du den perfekte hjemmeside”

 

3) Din hjemmeside er ikke nok i sig selv

 

Det her er en af de hårde sandheder, som alt for mange ikke vil høre, og derfor oplever ærgerlige skuffelser.

Du kan sagtens lave en mega god hjemmeside, men for at folk kan finde den, skal der lidt mere til.

Som f.eks søgemaskineoptimering og annoncering på Facebook.

Google og Facebook er de allerbedste steder at få kunder fra, og din hjemmeside kan suge folks opmærksomhed til sig fra disse to steder, hvis du gør det rigtigt.

Google fokuserer på det folk søger på, og Facebook viser de opslag, som folk er mest interesserede i.

Du kan så med nogle få enkle kneb lave indhold på din hjemmeside, der kan hive folk ind fra begge steder – på én gang.

Teknikken går ud på, at du skriver nogle korte specifikke indlæg på din hjemmeside, hvor du bruger de ord folk søger på, når de gerne vil finde én som dig.

Disse indlæg kan du lave, så Google let kan finde dem, og samtidig kan du bruge dem til at lave den billigste og mest effektive markedsføring via Facebook.

Det fortæller jeg rigtig meget mere om i mine kurser ‘Fantastisk på Facebook’ og ‘Sådan får du den perfekte hjemmeside’.

 

Test dig selv – Hvor skal du sætte ind, for at få succes med din forretning online

Får du nyhedsbrevet?

Følg med og få de nyeste og mest effektive tips til din online markedsføring