3 åndsvage myter om markedsføring på Facebook - Praktisk Praksis

3 åndsvage myter om markedsføring på Facebook

Jeg bestiller nærmest ikke andet end at snakke med mine kunder om markedsføring på Facebook og der er 3 ting der går igen og igen, og det driver mig faktisk lidt til vanvid.

Myte 1: Man er nødt til at være på Facebook hele tiden.

Myte 2: Det er meget dyrt og besværligt at annoncere.

Myte 3: Man skal have en hjemmeside for at kunne bruge Facebook til at få kunder.

1. Du behøver ikke at være på Facebook hele tiden, for at det virker

 

Mange tror at Facebook markedsføring er besværligt og tidskrævende. Hvis du allerede er på Facebook, så ved du også, at man tit kan blive suget helt ind i det og bruger alt for meget tid, og måske tænker du, at det vil blive endnu værre, hvis du skal markedsføre dig der.

Sandheden er, at det behøver ikke at være sådan. Og du skal vide, at Facebook er et at de allerbedste steder, du kan opnå synlighed til dine kommende og nuværende kunder.

Den strategi, jeg selv bruger, er en kombination af en firmaside, en interessegruppe, et reposting system og så annoncering.

Jeg bruger måske selv sammenlagt 30 minuter til 1 time om dagen på at at skrive lidt med folk, og ellers så kører det af sig selv.

Det, jeg har valgt at gøre, er, at skrive nogle interessante artikler og dele dem på Facebook med et autoposting system, der hedder Recurpost. Man kan også gøre det manuelt, hvis man har lyst.

Det betyder, at jeg én gang har lavet et stykke arbejde, og sat det igang med at køre, og nu triller der hele tiden nye besøgende ind på min hjemmeside og mit nyhedsbrev.

Det fortæller jeg rigtig meget mere om i online kurset ‘Fantastisk på Facebook’

 

2. Facebook markedsføring er utroligt billigt

 

Man kan godt bruge den gratis metode, som jeg nævner ovenfor til at holde gryden i kog, men endnu bedre er det også at bruge Facebook annoncer.

Her er der bare mange, som vælger at kaste sig ud i det uden at sætte sig ordentligt ind i tingene, og så brænder man nallerne.

Facebook markedsføring kan være absurd effektivt og også billigt, da du kan målrette dine annoncer knivskarpt til de mennesker, der er størst sandsynlighed for vil købe din service eller dit produkt.

Hvis du starter med at annoncere for indhold, hvor du giver folk noget værdi, f.eks en artikel eller en video med noget spændende, og så sender dine salgsannoncer til dem der allerede har set dit lækre materiale og dermed kender lidt til dig, så kan du sælge meget mere for et meget lille budget.

Det snakker jeg også rigtig meget mere om i Fantastisk på Facebook kurset.

 

3. Du kan starte din forretning på Facebook uden at have en hjemmeside

 

Hvis du indtil videre blot har brugt facebook til hygge, så kan det måske komme som en overraskelse, at du kan bygge hele din forretning op direkte på Facebooks Platform.

Der er med et meget effektivt beskedsystem, mulighed for at lave overblik over produkter og ydelser, tilbudsfunktioner, begivenheder og alt muligt andet smart.

Det betyder, at hvis du endnu ikke har lavet en hjemmeside, så kan du starte din virksomhed kun med en Facebook firmaside.

Og rigtig mange mennesker synes, det er mere naturligt og uforpligtende at skrive til dig via Facebook, så det er så skønt at kende mulighederne og metoderne til at få kontakt til folk den vej.

Du kan også koble et nyhedsbrev på og få endnu mere gang i salget.

Jeg viser dig, hvordan du bruger alle funktionerne på en Facebook firmaside i kurset ‘Fantastisk på Facebook’.

Får du nyhedsbrevet?

Følg med og få de nyeste og mest effektive tips til din online markedsføring