Idealist mod kapitalisterne
Dengang jeg fandt på, at jeg ville starte Praktisk Praksis var der faktisk flere som syntes at det var en dårlig idé. Ikke fordi det ville blive svært at få kunder ( det er det ikke), eller at de kunder var kedelige at arbejde sammen med (bestemt tvært imod) men fordi de sagde at behandlere, terapeuter og coaches har da ikke nogen penge!
Varm luft på dyre flasker
Kors hvor kynisk! tænkte jeg, og hvor indskrænket. Men det var naturligvis fordi de mennesker, der sagde sådan, selv arbejdede med store forkromede virksomheder, som forlængst har glemt hvad det vil sige være påpasselig med pengene. Så snart en virksomhed bliver stor nok, så får beløbenes størrelse en helt anden betydning. Nytten af den service de købe,r er de heller ikke så gode til at vurdere – de bliver lidt large og store i armbevægelserne – tro mig jeg har virkelig siddet til mange firmaarrangementer og tænkt, at det var jordens største spild af penge – og af min tid for øvrigt.
Glæden ved de glade kunder
Så ja, hvis det hele bare drejer sig om at tjene penge så let som muligt, så lad os da alle sammen rende efter storkapitalen. Men nu er det heldigvis sådan, at penge ikke er det vigtigste for mig. Det vigtigste for mig er at bruge min tid fornuftigt og gøre mest mulig gavn. Det lyder måske frelst, men det er sådan jeg har det bedst. Jeg bliver enormt glad, når en kunde har fået mere end hun troede hun skulle have. Jeg bliver varm indeni over at få at vide, at jeg er dygtig til det jeg laver. Ja der skal selvfølgelig være sorte tal på bundlinjen, men tilfredsheden med veludført arbejde er langt større.
Og så er det selvfølgelig også løgn at behandlere, terapeuter og coaches ingen penge har. Selvfølgelig har du det, men du har ikke lyst til at kaste en ustyrlig sum penge efter et fluffy projekt, som du ikke er sikker på giver dig tilsvarende stor indtægt retur. Selvfølgelig har du ikke det.
Digitale landevejsrøvere
Der er masser af folk derude i den digitale jungle, som gerne vil have dine penge og give dig en super dårlig service i bytte. Et rigtig grelt eksempel har jeg fra en kiropraktor, jeg hjalp med en ny hjemmeside. Vi talte lidt om hendes online booking system, og det viste sig, at der findes et firma, som på en eller anden måde har skabt sig et monopol på bookingsystemer til kiropraktorer. De tager 20.000 kroner, bare for at sætte det op, og en del tusind kroner mere om året i abonnement. Jeg ringede og talte med firmaet, og hårdt presset indrømmede de, at det kun var kiropraktorer der fik lov at betae den høje pris, men til gengæld var det så også det gamle system der blev sat op, alle andre kunder fik et nyt system der var meget billigere….
En kræftknude i systemet
Min kiropraktor havde taget sagen i egen hånd og oprettet booking med et andet firma. Det testede jeg også. Det opførte sig underligt, var ikke særlig brugervenligt og sendte kunderne en mærkelig besked når de havde en tid: sådan noget: “Denne mail er en test af system xxwqv – Du har en tid hos…..” Så jeg ringede til firmaet og spurgte hvad der var galt, og hårdt presset forklarede manden, at det system de brugte, var viklet ind i et andet system fra et andet firma, som var gået konkurs, så nu kunne de ikke skille tingene ad og fixe de fejl der var….. Og sådan et sygt system sælger de stadigvæk til dig -uden at blinke. Og det kan jeg bare ikke snuppe.
Det skal virke – ellers er et gratis program også for dyrt.
Så jeg anbefaler kun de ting som jeg 100% kan stå inde for både funktionsmæssigt og prismæssigt. Hvis du har brug for en snak om noget med din hjemmeside eller andet i relation til online markedsføring, så er jeg klar. Jeg garanterer at du får en løsning der er rigtig til prisen og dine behov.
Tjek min liste over de online værktøjer jeg anbefaler her.